C

Followers

Peti Surat

ShoutMix chat widget

Labels

Home (17) Contest (5) Hasil Tag (2) Segmen (1) Tips (1) Tutorial (1)

·٠•●♥ KarangOlehJuriJari ♥●•··

Sunday, September 25, 2011

Tips Mengekalkan Hubungan Persahabatan


Setiap dari kita semua ni mesti ada BFF kan? Hari-hari spend masa dengan BFF,makan dengan BFF, tengok movie dengan BFF,study dengan BFF, menangis dengan BFF, pergi toilet pon nak ajak BFF jugak. Dah kata BFF, memang la setiap benda yang kita buat nak ajak BFF.

Pernah tak kita buat BFF kita kecik hati? Mesti pernah kan? Tapi bila BFF merajuk,kita pujuk, lepas tu ok balik la. So apakah tips untuk mengekalkan hubungan dengan BFF?

1. Terima kelebihan dan kekurangannya

Nobody is perfect. Jika BFF korang ada kelebihan yang korang tak ada, bagi support. Tak perlu ada rasa iri hati, jealous, tak baik tau. Accept them as what they are and they will accept you as what you are.

2. Pandai simpan rahsia

BFF adalah medium untuk kita meluahkan perasaan. Perasaan happy ke, sedih ke. Lagi-lagi bila kita minat kat siapa-siapa(tapi takut nak admit), mesti kita cerita kat BFF kita kan? Sebagai seorang BFF yang baik dan berguna, simpan rahsia tu elok-elok. 

3.Jangan pentingkan diri sendiri

Kalau BFF tu dalam kesusahan, kita kena try untuk tolong. Ni jangan buat-buat tak tahu je, biar je BFF tu setelkan masalah dia sendiri.Ish2. At least, comfort him/her, tell them that you'll always be with them. 

4. Sweet & Romantik

Apa korang ingat couple je kena sweet and romantic? Dengan BFF pun boleh juga tau. Aku bagi contoh la ea. Sekarang ni korang pergi ambil kertas(sticky notes pon ok juga). Tulis kat kertas tu "thanx for being my friend", lepas tu letak smiley2 sikit. Confirm BFF korang akan senyum sampai telinga baca note tu.

p/s: BFF means kawan, sahabat, tak kira lelaki atau perempuan.  
**saya sayang BFF saya, mereka sentiasa ada dengan saya n sapot saya :) thx  
DY, BAD, QIDA, NA, BALI, BLACK, ZAKI
muaxx99. sayang semua :)


*tiada dalam gambar-zaki



3 comments: